Jak Cię widzą klienci, tak piszą Twoją firmę. Jak budzić w odbiorcach pozytywne skojarzenia?

0
398

Przykucie uwagi odbiorców do siebie jest dzisiaj trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Ogromny wybór, jaki praktycznie we wszystkich kategoriach produktów i usług mają konsumenci, sprawia że trzeba ponieść ogromny wysiłek poznawczy, by rzetelnie porównać wszystkie dostępne oferty. Rzecz w tym, że w rzeczywistości nikt nie traci czasu na zbędne hamletyzowanie. Na wolnym rynku liczą się aktualnie te firmy, które potrafią się umiejętnie komunikować ze swoimi klientami.

Identyfikacja wizualna to klucz do stworzenia silnej, wyróżniającej się marki

Komunikacja marketingowa zawiera w sobie mnóstwo kompletnie niepowiązanych ze sobą działań, prowadzonych w najróżniejszych kanałach. Bezpośrednie interakcje w mediach społecznościowych to zupełnie inna historia, niż kontakt z obsługą klienta albo prowadzenie kampanii reklamowych w mediach albo przestrzeni publicznej. I jak zwracają uwagę specjaliści z firmy Omega System: wszystkie przekazy kierowane w różnych formach do odbiorców muszą pozostać spójne, akcentować te same wartości i właściwości. Slogan czy krótki spot powinny nieść ze sobą tą samą wiadomość, co billboard, ścianka reklamowa na targach albo opublikowany w internecie post. Nie od dziś wiadomo, że 1 obraz jest wart więcej niż 1000 słów. Przyswojenie grafiki nie wymaga tyle koncentracji, co przeczytanie nawet krótkiego artykułu. Czasami wystarczy rzut oka, by wyłapać wszystkie kluczowe informacje o marce.

Każda ścianka reklamowa buduje wizerunek brandu, eksponując jego charakter

Wizualne nośniki komunikacji marketingowej bazują na sieci niemal automatycznych skojarzeń. Te pojawiają się w wyniku przeżytych doświadczeń, wychowania, ważne jest również prawidłowe osadzenie w kontekście kulturowym. Z tego względu wszelkie projekty graficzne należy opracowywać z myślą o grupie docelowej. Tymczasem w sporej części polskich firm decydujący głos ma kierownictwo – rozwijające się brandy reklamują się w sposób zgodny z subiektywnymi wrażeniami szefa, niekoniecznie trafiając w gust potencjalnych klientów. Przecież znacznie lepsze rezultaty przyniesie taki materiał, który spodoba się konsumentom, niż kampania przygotowana zgodnie z preferencjami jednej lub kilku decyzyjnym osobom. Zamawiając kolejne ścianki reklamowe u wykonawców, takich jak wspomniana firma Omega System, warto o tym pamiętać.