Dowiedz się, jak skutecznie pozyskiwać klientów w internecie. Pomogą Ci w tym specjaliści

0
511

Internet jest dziś głównym narzędziem marketingowym – nie sposób pominąć go, uruchamiając biznes oparty na sprzedaży. Przedsiębiorcy dokładają wszelkich starań, by zainteresować swoją ofertą potencjalnych klientów. Nierzadko jest to dość trudne zadanie, przede wszystkim ze względu na rozbudowaną konkurencję, która dąży do tego samego celu co my. Jeżeli więc pragniesz być postrzegany jako lider w branży, warto zainwestować w profesjonalną, internetową akcję marketingową. Tylko na czym powinna ona polegać? Przeczytaj poniższy tekst, a znajdziesz odpowiedź na to pytanie.

Sklep internetowy powinien być pozycjonowany. Strona firmowa również tego potrzebuje

Wiemy już, że bez obecności firmy w sieci Web skuteczne pozyskanie klientów jest dziś praktycznie niemożliwe. Jednak samo założenie strony też niewiele da – przedsiębiorcy, którzy uruchomili witrynę i następnie radośnie oczekują tłumów odwiedzających, mogą być niemile zaskoczeni. Aby dotrzeć do potencjalnych konsumentów, trzeba najpierw dać się im zauważyć i zapisać w ich świadomości. W tym celu warto postawić na pozycjonowanie, dzięki któremu strona znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Jak mówią eksperci z Agencji ESEO, ponad 90% internautów w swoich poszukiwaniach ogranicza się do pierwszej strony w Google (więcej o tym na https://www.eseo.pl/pozycjonowanie-stron/). Tylko jeżeli nie odszukają wśród nich interesujących informacji, zajrzą na drugą kartę, a być może na trzecią. Bardziej prawdopodobny scenariusz zakłada, że… po prostu wpiszą oni w pole wyszukiwarki inne hasło. Dlatego tak istotne jest, by Twoja strona firmowa lub sklep widniały w czołówce wyników wyszukiwania. To znacznie zwiększa szanse, że odbiorca zauważy je i skorzysta z proponowanej oferty.

Dodatkowym, skutecznym działaniem jest reklama w Google. Sprawdź, co da Twojej firmie

Oprócz wspomnianego już pozycjonowania przedsiębiorcy zwykle decydują się na inwestycję w reklamę Google Ads. Czym ona tak dokładnie jest? Zapewne nie raz widziałeś w wyszukiwarce, obok tak zwanych organicznych wyników, odnośniki oznaczone słowem „reklama”. Są one wyświetlane na górze pierwszej karty, a czasem też po prawej stronie. Idea takich linków jest prosta: właściciel firmy płaci za wyświetlanie reklamy, a w zamian dostaje pewność, że jego witryna wyświetli się w najbardziej dostrzegalnych miejscach. Ułatwia to zaplanowanie budżetu na promocję – wiesz, ile możesz wydać i kiedy zainwestować więcej, by reklama pojawiła się w okresach zwiększonego popytu na Twoje produkty lub usługi. Agencje takie jak ESEO proponują swoim klientom rozliczenie za kliknięcie w reklamę (PPC). Oznacza to, że pieniądze zostaną pobrane z Twojego konta jedynie wtedy, gdy odbiorca wejdzie przez nią na stronę; samo wyświetlanie w wyszukiwarce jest darmowe. Google Ads to doskonałe rozwiązanie zwłaszcza dla biznesów sezonowych, które muszą w krótkim czasie dotrzeć do dużej liczby internautów. Witryna jest bowiem widoczna w wynikach wyszukiwania natychmiast po uruchomieniu kampanii i widnieje tam tak długo, jak wpływają środki na jej zasilenie. Dobrym rozwiązaniem jest też połączenie płatnych reklam z pozycjonowaniem, co daje doskonałe efekty w przypadku firm i sklepów działających przez cały rok.