Każdy użytkownik na firmowej stronie www to potencjalny klient. Dowiedz się, jak więcej sprzedawać dzięki Google

0
78

Każdy użytkownik na firmowej stronie www to potencjalny klient. Dowiedz się, jak więcej sprzedawać dzięki Google

Reklama internetowa, w którą inwestują przedsiębiorcy, ma pełnić szereg istotnych funkcji. Nie tylko budować świadomość marki i pozytywny wizerunek całej firmy. Przede wszystkim powinna stymulować wzrost przychodów. Wyszukiwarka służy użytkownikom nie tylko do poszerzania wiedzy i zdobywania informacji, ale również podejmowania decyzji zakupowych czy wyboru sklepu e-commerce z najkorzystniejszą ofertą. Prowadząc własny biznes należy wiedzieć, które rejony Google’a budzą autentyczne zainteresowanie internautów.

Na początek zwiększ grono swoich odbiorców. Wydatnie pomogą Ci w tym usługi pozycjonowania

Serwis stworzony przez potentata z Mountain View indeksuje i ocenia niezliczoną ilość witryn www. Dzięki zaawansowanym algorytmom (oraz zbieranym danym) jest w stanie w ułamku sekundy zaproponować setki tysięcy adresów, które mogą się przydać użytkownikowi wysyłającemu zapytanie. Google ustawia je w takiej kolejności, aby na samym początku wyświetlić strony najlepiej dopasowane do danej osoby i jej potrzeb. Dlatego aż 97,5% internautów odwiedza wyłącznie witryny z pierwszych 5-10 miejsc tego specyficznego rankingu. Tym samym grono firm, które mają realną szansę na zdobycie klienta dzięki wyszukiwarce, staje się mocno elitarne. Według ekspertów z agencji AFTERWEB usługi pozycjonowania należy traktować priorytetowo. Jeżeli ktokolwiek poważnie myśli o tym, aby jego firma realnie zaistniała w wyszukiwarce, nie wolno sobie pozwolić na amatorszczyznę. Podobnie jak na postępowanie wbrew zaleceniom jakościowym Google – strony prezentujące kiepski poziom nie przebiją się do TOP 10 organicznych wyników wyszukiwania.

Nie każdy internauta chce od razu wydawać pieniądze. Za to możesz zachęcać go do powrotu na stronę

Średni współczynnik konwersji – czyli zapytań i transakcji zawartych dzięki wejściu z Google – waha się od niespełna 1 do nieco ponad 3 procent, w zależności od branży. Teoretycznie niewiele, jednak biorąc pod uwagę zasięg wyszukiwarki (w Polsce szacuje się go na ok. 94% wszystkich internautów miesięcznie), liczby bezwzględne obiecują naprawdę atrakcyjne perspektywy. Poza tym specjaliści od marketingu internetowego mają w zanadrzy parę sprawdzonych sposobów, dzięki którym są w stanie skłonić odbiorców do ponownych odwiedzin. Jak to się robi? Na przykład wykorzystując działania remarketingowe w Google Ads, dedykowanym systemie reklamowym. Oczywiście prezentowanie materiałów promocyjnych wszystkim, którzy kiedykolwiek weszli na stronę firmy, jest całkowicie bezcelowe. Należy starannie wyselekcjonować grupę docelową, a można to zrobić wyłącznie na podstawie analizy wielu danych.