Jak ściągnąć internautów na stronę swojej firmy? Poznaj skuteczne sposoby pozyskiwania użytkowników

0
92

Witryna www może być doskonałym narzędziem do zdobywania kolejnych klientów. Jednak aby tak się stało, najpierw musi zwrócić na siebie uwagę osób surfujących po sieci – najlepiej tych, które należą do grupy docelowej Twojej firmy. Stale rozwijający się sektor marketingu internetowego ma w zanadrzu kilka sposobów, które wydanie pomogą Ci w osiągnięciu założonych celów. W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na pozycjonowanie stron.

Wyszukiwarka Google stanowi idealny środek do tego, aby trafić do jak największej liczby osób

Zgodnie ze słowami ekspertów z agencji AFTERWEB wszystko wynika z tego, jak zachowują się użytkownicy internetu podczas podejmowania tzw. decyzji zakupowych. Jak dobitnie pokazują statystki, cały proces zaczyna się od wpisania w wyszukiwarkę fraz kluczowych. To na ich podstawie, a także żmudnej pracy oceniających witryny www algorytmów, serwis Google ocenia które strony najbardziej odpowiadają oczekiwaniom i zapotrzebowaniom użytkownika. Pod uwagę bierze się zarówno zawartość (content), jak również szybkość ładowania, jakość wyświetlania na urządzeniach mobilnych czy reputację poszczególnych witryn. Jak widać profesjonalne pozycjonowanie stron stanowi złożone zagadnienie, wymagające kompleksowego podejścia. Warto podjąć ten wysiłek, co udowadniają różne dane. Miejsca w TOP 5 Google mają razem ok. 95% udziałów we wszystkich wejściach z wyszukiwarki, co w przypadku jednej witryny może zwiększyć ruch nawet trzykrotnie.

Dzięki pozycjonowaniu stron będziesz w stanie stale zwiększać zainteresowanie firmową ofertą

Takie wyniki charakteryzują przede wszystkim serwisy biznesów lokalnych. Sformułowania odnoszące się do branży i konkretnego miasta lub regionu kraju z natury rzeczy mają ograniczoną liczbę chętnych na eksponowane pozycje niż frazy ogólne. Tym samym dotarcie na szczyty wyników wyszukiwania wydaje się ciut mniej wymagającym i czasochłonnym zadaniem. Co nie znaczy, że można sobie pozwolić na odpuszczanie tematu – w takich miastach jak Szczecin, Gdynia czy Gorzów Wielkopolski mali przedsiębiorcy zaczynają dostrzegać szanse, jakie wiążą się z marketingiem internetowym w wyszukiwarkach. Dane udostępnione przez AFTERWEB pokazują, że niektóre firmy są w stanie zwiększyć obroty nawet o 70% za sprawą pozycjonowania lokalnego. Kto pierwszy zacznie uważniej dbać o witrynę www swojego biznesu, ten później znajdzie w mocno uprzywilejowanym położeniu wobec swoich rynkowych konkurentów. Im wcześniej wdroży się indywidualnie zalecone przez specjalistów rozwiązania i procedury, tym lepsze będą ich rezultaty.