Uczniowie  z Książa  Małego  na „ Zielonej szkole”  nad morzem 

0
1553

W dniach od 6- 13 września  2019 r. grupa  uczniów Szkoły Podstawowej  z Książa  Małego  pod opieką pań: Danuty Gajos, Małgorzaty Sojki i  Bożeny Janus  przebywała na „zielonej szkole” w Pomorzu Zachodnim.

Byli zakwaterowani w  Ośrodku Wypoczynkowym  „FamaSta” w Mrzeżynie. Podczas pobytu odwiedzili  Świnoujście,  przeprawiali się promem z wyspy Wolin na wyspę Uznam. Odbyli dwugodzinny rejs   statkiem Chateaubriand pod niemiecką banderą,  następnie  na zalewie szczecińskim z punktu widokowego podziwiali 44 wysepki zamieszkałe przez  ptaki  wodne.

Zwiedzili też  Międzyzdroje min.  Park Chopina,  i  Aleję  Gwiazd, spacerowali po molo  i długą  promenadą.

Następnego dnia  zwiedzili  Kołobrzeg , piękne  molo,  pomnik  zaślubin z morzem, oraz odbyli  drugi rejs statkiem Viking  po wzburzonym morzu. Odwiedzili  również Muzeum minerałów Ziemi.

Następna wycieczka odbyła się do Niechorza,  pokonali 98 schodów  w  latarni morskiej wdrapując się na punkt  widokowy.

Byli w miejscowości  Pustkowo,  gdzie stoi  Bałtycki  Krzyż Nadzieli – replika  krzyża z Giewontu.

Wdychając cenny jod – brzegiem morza pokonali odległość do  miejscowości Trzęsacz, pod ruiny kościoła z XV w. Tam  dokładnie zapoznali się z abrazją, czyli niszczącą działalnością fal morskich.

Podczas pobytu  pogoda   sprzyjała  kąpieli  w morzu,  zabawom w piasku oraz częstym spacerom brzegiem morza o zachodzie słońca.

Podczas gdy jednego dnia był sztorm na morzu, uczniowie korzystali z krytej pływalni, siłowni oraz sali kinowej  oglądając – Epokę lodowcową.

Ponadto  mieli organizowane dyskoteki, ognisko z pieczonymi kiełbaskami, zajęcia dydaktyczne, turnieje gier planszowych oraz zajęcia na siłowni.

Uczniowie zwiedzili   nadmorskie miasta i miejscowości,  zobaczyli niszczącą  działalność  fal morskich,  poznali  historię  zabytków,  oraz  aktywnie wypoczywali  w zdrowym klimacie, w strefie bezpośredniego oddziaływania  jodu i soli.

Wyjazd na „zieloną szkołę”  był   okazją  do podniesienia sprawności fizycznej, kształtowania nawyków higienicznych, wyrabiania samodzielności oraz zainteresowania światem, jego różnorodnością, bogactwem  i pięknem.