Od kilku lat internet jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym i sprzedażowym. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z możliwości, jakie daje im widoczność w sieci: tym sposobem mogą bowiem w prosty sposób pozyskać wielu wiernych klientów. Jednak sama witryna, bez odpowiedniej promocji, nie ma szans zaistnieć w płynącej rwącym nurtem internetowej rzece. Jak zatem przyciągnąć do siebie odbiorców i zagwarantować firmie sukces? Przedstawiamy niezawodny sposób na reklamowanie działalności w sieci.

Dobrze wypromowana strona zarabia sama, Ty jej tylko pomagasz

Co przychodzi Ci do głowy, gdy myślisz o reklamie internetowej? Zapewne banery pojawiające się na wielu witrynach, a może spoty poprzedzające ciekawe filmy? Użytkownicy wymieniają także linki sponsorowane z oznaczeniem „reklama” umiejscowione w wyszukiwarce Google. Nie każdy wie, że zwykłe wyniki wyszukiwania również są treściami promocyjnymi, chociaż na nie nie wyglądają. Ich obecność to zasługa procesu znanego jako pozycjonowanie stron www. Co kryje się za tą tajemniczą nazwą? Wbrew pozorom nie są to żadne magiczne sztuczki, ale wytrwała praca właściciela strony (czyli Twoja) oraz profesjonalnej agencji SEO, takiej jak AFTERWEB. Jej efektem jest wysoka pozycja witryny w wyszukiwarce utrzymywana przez miesiące, a nawet lata.

Ale dlaczego w ogóle warto się pozycjonować? Otóż konkurencja nie śpi i robi wszystko, by znaleźć się jak najwyżej w Google, z prostego powodu. Przeciętny użytkownik internetu, uruchamiając wyszukiwarkę, wpisuje konkretne słowa kluczowe. Następnie przegląda pierwszą stronę wyników – i tutaj są dwie opcje. Albo znajdzie na niej to, czego szuka, albo przewinie na samą górę i spróbuje wprowadzić inną frazę. Internauci rzadko zapuszczają się na drugą kartę, dlatego dobrze jest zadbać o to, by Twoja firma wyświetlała się w pierwszej dziesiątce rezultatów wyszukiwania.

Chcesz odnieść sukces? Poznaj tajniki efektywnego pozycjonowania witryny

Odpowiednie promowanie witryny pomaga osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce i pozostać na niej przez bardzo długi czas. Można się więc domyślić, że proces ten trochę trwa – zwykle od kilku tygodni do kilku miesięcy – ale za to owocuje długofalowymi efektami i sprawia, że Google docenia i premiuje Twoją stronę. Agencja AFTERWEB wymienia takie działania, jak:

  • dokładna analiza (audyt) strony pod kątem możliwych zmian,
  • optymalizacja kodu i treści witryny w taki sposób, by była przyjazna zarówno dla robotów Google, jak i dla internautów,
  • tworzenie unikalnych tekstów, które odpowiadają na pytania użytkowników i pomagają im podjąć decyzję o skorzystaniu z usług firmy,
  • pozyskiwanie wartościowych linków z serwisów zewnętrznych o wysokiej renomie.

Tak wypracowana obecność w pierwszych dziesięciu wynikach wyszukiwania (czyli na ich pierwszej stronie) gwarantuje zwiększenie ruchu w witrynie. To przekłada się na popularność firmy wśród potencjalnych klientów, a co za tym idzie, na ich zaufanie.