Szybki i krótkotrwały sukces czy konsekwentna realizacja długofalowego planu? W internecie nie ma innej drogi

0
717

Marketing internetowy od lat zyskuje na znaczeniu. Choć cała dziedzina wciąż jest stosunkowo młoda, już teraz skuteczne wypromowanie własnej marki w sieci gwarantuje konkretne zyski. W pogoni za pieniędzmi wiele firm szuka dobrego sposobu, aby zaakcentować swoją pozycję. Czyli pojawić się na eksponowanym miejscu w Google, gdyż to najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na świecie ma decydujący wpływ na decyzje użytkowników – potencjalnych klientów. Pytanie tylko, jak prowadzić kampanie marketingowe, aby zapewniały optymalne efekty?

Niektóre metody działają tylko na krótką metę. W dłuższej perspektywie przynoszą więcej szkód niż pożytku

W katalogach z biznesowymi ofertami wprost roi się od propozycji różnorakich firm, kuszących perspektywą natychmiastowych zysków. Hasła reklamowe w rodzaju „W tydzień wskoczysz na 1. pozycję” nie są niczym nowym. Problem w tym, że po tak gwałtownym skoku następuje jeszcze głębszy spadek – a zdezorientowany przedsiębiorca ma problem, żeby skontaktować się z ludźmi, którym powierzył firmową stroną internetową. Dlaczego tak się dzieje? Google oficjalnie zapobiega wszelkim działaniom, które mają na celu manipulowanie wynikami wyszukiwania pod frazy kluczowe. W rezultacie pewne strategie pozycjonowania, wcześniej powszechnie stosowane, po kolejnych aktualizacjach algorytmów stały się już nieskuteczne.

Zdaniem ekspertów od SEO z agencji IN, najlepszymi przykładami będą keyword stuffing oraz masowe umieszczanie linków na zewnętrznych stronach. Dzisiaj roboty Google’a nie biorą pod uwagę wyłącznie ilości – czy to wystąpień określonych fraz na witrynie, czy też liczby odnośników do niej prowadzących. Liczy się jakość: teksty ciekawe dla użytkownika, a także linki z wartościowych serwisów. Jak łatwo się domyślić: przygotowanie unikalnych treści wymaga czasu. Stosowanie starych sposobów skutkuje nałożeniem przez Google’a kar na firmę, która nie spełnia aktualnych standardów. Filtr obniżający pozycję strony w wyszukiwarce można jeszcze zdjąć, ale już ban wymaga zbudowania witryny całkowicie od nowa – a co za tym idzie, również kosztownego rebrandingu całej firmy.

Każdy sukces ma swoją cenę. Na te rzeczy musisz zwrócić uwagę, jeśli zależy Ci na obecności w Google

Jak widać, mozolne budowanie swojej pozycji, najlepiej z pomocą kompetentnych fachowców, ma najwięcej sensu. Specjaliści od optymalizowania stron powinni przedstawić Ci swoją strategię SEO, jeszcze zanim zawrzesz z nimi umowę. Na przykład agencja IN zwykle pracuje według następującego schematu:

  • audyt aktualnego stanu pozycjonowanej strony,
  • analiza kluczowych słów i fraz w wyszukiwarce,
  • kompleksowa optymalizacja – kod, content, linki,
  • regularne raportowanie działań.

Trzeba jeszcze zwrócić uwagę na inne elementy marketingu internetowego, jakim są kampanie reklamowe w Google Ads. Ten system nie tylko pozwala dotrzeć z przekazem wyłącznie do ściśle określonej grupy docelowej, ale też cechuje się dużą elastycznością. Płacisz tylko za te wyświetlenia, które przekierowały użytkowników na Twoją witrynę. Proste i uczciwe… ale ze względu na liczbę uczestników tej „aukcji”, wymaga specyficznych umiejętności oraz analitycznego podejścia.