Niezależnie od tego, jak doskonałe są nasze towary i usługi, przyniosą one nam sukces dopiero wówczas, gdy pozwolimy się znaleźć naszym klientom. Składa się na to szereg działań, zmierzających z jednej strony do tego, by łatwo było nas fizycznie zlokalizować, z drugiej, by utrwalać w świadomości potencjalnych klientów znajomość naszej marki i dobre skojarzenia z nią związane. Umieszczanie w przestrzeni publicznej różnego rodzaju szyldów może być świetnym na to sposobem.

Dokładnie przeanalizuj daną przestrzeń

Kształt konkretnego rozwiązania, jakie postanowimy zrealizować będzie wypadkową szeregu czynników. Jedne związane są z charakterem naszej działalności i przyjętymi przez nas zasadami komunikacji wizerunkowej. Niektóre elementy, takie jak logotypy, czcionki, kolorystyka, możemy mieć już określone. Jeżeli nie, należy to przemyśleć czym prędzej, jeszcze zanim podejmiemy inne działania.

Druga grupa uwarunkowań związana będzie z charakterystyką konkretnego miejsca, w jakim chcemy umieścić swoją nazwę czy hasło. Jedna kwestia, to możliwe ograniczenia, jakie część polskich miast, w trosce o estetyka przestrzeni, zwłaszcza tej zabytkowej, nałożyła w swoich centrach. Ich restrykcyjność bywa różna, zależnie od konkretnego obszaru, toteż zanim zaczniemy sobie wyobrażać jak wspaniale będzie w danej lokalizacji wyglądał nasz element graficzny, ustalmy czy w ogóle może tam być w takiej formie (osobna kwestia to zgody administratorów obiektów). Druga, to sama architektura obiektu i jego otoczenia. To samo rozwiązanie w jednym miejscu może być doskonale wyeksponowane, a jednocześnie nie robić wrażenia reklamy zbyt nachalnej, w innym zaś może być wprost przeciwnie. To kwestia dość złożona i trudno tutaj rozwodzić się nad detalami – ostateczny, szczegółowy kształt po prostu najlepiej projektować dopiero po przeanalizowaniu cech miejsca, w którym miałby się znaleźć. Wówczas najłatwiej będzie dobrać najlepsze rozwiązanie, które pomoże nam najefektywniej wykorzystać wszystkie zalety konkretnego usytuowania.

Klasyka kontra nowoczesność? A może razem?

W ciągu ostatnich lat znacznie zwiększyły się możliwości techniczne, spore zainteresowanie wzbudziły swego czasu np. ekrany LED. Jednak możliwości ich zastosowania są ograniczone. Nowoczesne materiały i metody wykonania powodują, że świetnym rozwiązaniem pozostają za to znane nam dobrze litery 3D, oferowane przez takie firmy jak np. warMAX. Wykonany z nich napis, stanowiący bryłę realnie obecną w przestrzeni, jest odbierany inaczej niż zwykły. Dzięki temu, że nie przesłania całkowicie architektury obiektu, łatwo go w przyjemny dla oka sposób wkomponować w bardzo wiele miejsc. Jednocześnie, dzięki swojej przestrzennej formie zachowuje doskonałą czytelność w różnych warunkach pogodowych i porach dnia. O jego dodatkowe doświetlenie możemy dziś zadbać przy pomocy diod LED, które charakteryzuje niskie zapotrzebowanie na energię. Uzyskujemy w ten sposób szyld łatwo zwracający uwagę, dobrze wyglądający i bez trudu opierający się warunkom użytkowania. Ważne tylko, by jego konkretny kształt był rezultatem należycie przemyślanego projektu.