Firmy każdego dnia poszukują skutecznych metod pozyskiwania klientów. Godnym uwagi kanałem dystrybucji stał się internet, który umożliwia zdobywanie klientów z całego świata. Do rozpoczęcia podbojów sieci konieczne jest stworzenie intuicyjnej, ale też estetycznej strony internetowej. Kolejnym krokiem jest skorzystanie z narzędzi marketingu internetowego, które umożliwiają wypromowanie naszej firmy w wirtualnej przestrzeni. Na jakie działania warto jednak postawić? Zapraszamy do dalszej części artykułu, gdzie prezentujemy 4 skuteczne sposoby na promocję firmy w internecie.

Pozycjonowanie stron, social media, a może Google AdWords?

Sposobów na promocję biznesu w internecie znajdziemy wiele. Pewność osiągnięcia sukcesu dają nam, jednak tylko niektóre narzędzia marketingu internetowego. Dla ułatwienia podjęcia decyzji w tym zakresie przygotowaliśmy listę 4 skutecznych narzędzi, które wpłyną na zwiększenie zysków Twojej firmy:

  • social media – założenie profilu firmowego w mediach społecznościowych to obecnie obowiązek każdego nowoczesnego przedsiębiorstwa. Prowadzenie profilu w social media jest zazwyczaj bardzo proste, a kreatywne podejście do tych działań może przynieść znaczące korzyści. Social media pozwalają na interakcję z osobami, które mogą być potencjalnie zainteresowane naszymi usługami lub produktami. Za pośrednictwem profilu firmowego możemy poinformować o naszej ofercie, czy publikować promocje. Ponadto np. facebook umożliwia dodatkowe, płatne promowanie postów lub profilu, które jeszcze bardziej powiększa zasięg osób do których możemy dotrzeć z naszą ofertą. Obecność firmy w social media wpływa też korzystnie na zwiększenie zaufania do przedsiębiorstwa oraz budowanie rozpoznawalności marki.
  • pozycjonowanie stron – to najpopularniejsza i zarazem najskuteczniejsza forma promocji firmy w internecie. Pozyjonowanie stron polaga na promowaniu witryny internetowej na frazy i słowa kluczowe, które potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkę Google. Osiągając wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania mamy pewność, że nasza strona firmowa pojawi się ilekroć jakiś internauta wpisze słowa związane z naszą ofertą. Wynikiem skutecznej optymalizacji i linkowania jest osiągniecie czołowych pozycji w wyszukiwarce Google. Zwiększenie widoczności w tym obszarze pływa na znaczący wzrost ruchu na stronie internetowej, a to na pozyskanie nowych klientów – mówił specjalista z agencji INSEO. Pozycjonowanie stron przynosi długofalowe efekty, które zaskoczą każdego przedsiębiorcę.
  • Google AdWords – to najszybszy sposób na pozyskanie klientów. Przedsiębiorca tworząc konto na platformie Google AdWords może odpłatnie promować swoją witrynę firmową. Wystarczy stworzyć interesujące teksty reklamowe, wybrać istotne dla naszego biznesu słowa kluczowe i wpłacić środki pieniężne na wskazane konto. Reklama w ciągu kilku godzin powinna być już dostępna. Minusem promocji w linkach sponsorowanych jest cena. Koszt kliknięcia ustalany jest na zasadzie licytacji, im więcej płacimy tym korzystniejsze pozycje w wynikach płatnych osiągamy. To sprawia, że w konkurencyjnych branżach koszt kliknięcia jest wysoki.
  • Content Marketing – ostatnim skutecznym sposobem na promocję firmy w internecie jest content marketing. Tworząc i publikując na swojej stronie internetowej wartościowe treści możemy skutecznie przyciągnąć internautów. Użytkownicy bardzo często przed dokonaniem zakupu poszukują informacji na temat danego produktu lub usługi. Trafiając na naszą stronę internetową i otrzymując obszerne, rzetelne informacje na dany temat możemy sprawić, że zdecyduje się skorzystać właśnie z naszej firmy.