Pozycjonowanie strony czy reklama w Google AdWords? Sprawdź, jaką formę reklamy warto wybrać!

0
1413

Fundamentem powodzenia każdej firmy jest skuteczna kampania reklamowa. Przedsiębiorcy chcący odnieść sukces w internecie poszukują metody na wypromowanie swojego biznesu. Wśród najbardziej popularnych sposobów reklamowania witryny firmowej możemy wymienić pozycjonowanie stron i kampanie Google AdWords. Jakie rozwiązanie warto wybrać?

Pozycjonowanie i Google AdWords – wyjaśnienie pojęć

Zanim przedstawimy wady i zalety obu sposobów reklamowania firmy w wyszukiwarce Google warto wyjaśnić kluczowe pojęcia. Wielu przedsiębiorców niestety ma spory problem z ich rozróżnieniem, gdyż nie do końca rozumieją co kryje się pod każdym z nich. Pozycjonowanie strony to szeroki katalog działań, które podejmuje agencja, by wypromować daną witrynę w wynikach wyszukiwania. Należy zaznaczyć, że działania te mają na celu doprowadzenie strony na szczyt organicznych wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie stron obejmuje pracę wielu specjalistów m. in. SEO, copywritera czy webmastera. AdWords to natomiast reklama w wyszukiwarce, która polega na wyświetlaniu witryny firmowej w sponsorowanych wynikach. Przedsiębiorca ma możliwość promować swoją witrynę na wybrane słowa kluczowe płacąc za każde kliknięcie.

Poznaj mocne i słabe strony obu rozwiązań

Zacznijmy od reklamy AdWords, której główną zaletą jest natychmiastowe działanie. Wpłacamy środki pieniężne, ustawiamy reklamę w wynikach wyszukiwania i nasza witryna jest automatycznie promowana w Google. Sporym minusem tej reklamy jest koszt, gdyż AdWords działa na zasadzie licytacji. Kto więcej zapłaci, ten osiągnie wyższą pozycję w wynikach płatnych. Jeśli nasza firma działa w branży bardzo konkurencyjnej musimy liczyć się ze sporymi kosztami reklamy. Niestety Google AdWords promuje naszą witrynę tylko w sytuacji, gdy na naszym koncie są środki. Brak pieniędzy jest równoznaczny z zaprzestaniem wyświetlania reklam. Kolejną mocną stroną Google AdWords jest fakt, że jest to forma promocji niezależna od zmian w algorytmie Google. Dodatkowo przedsiębiorca poprzez dostęp do panelu administracyjnego może skutecznie monitorować działania w swoich kampaniach. W przypadku pozycjonowania strony, również warto omówić najważniejsze wady i zalety tego rozwiązania. Każdy właściciel firmy musi mieć świadomość, że pozycjonowanie strony to proces czasochłonny, który wymaga zrealizowania wielu działań. Nie może spodziewać się efektów natychmiast, w wielu branżach trzeba na nie poczekać od 3 do 6 miesięcy. Skutecznie prowadzone pozycjonowanie strony przynosi długotrwałe korzyści. Niestety należy pamiętać, że skuteczność przeprowadzonych prac uzależniona jest od zmian w algorytmie Google. Jeśli pojawią się jakiekolwiek aktualizacje musimy liczyć się z tym, że nasza witryna może stracić pozycje. Stawiając jednak na doświadczonych specjalistów możemy być spokojni, gdyż będą reagować na każde zmiany. Pozycjonowanie strony wpływa bardzo dobrze na budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz rozpoznawalności marki. Rzetelne, atrakcyjne treści, odnośniki pozyskiwanie z wartościowych stron pozwolą nam wypromować biznes na szeroką skalę. W SEO nadzorowanie działań jest znacznie okrojone, dlatego warto nawiązywać współpracę jedynie z podmiotami gwarantującymi cykliczne raporty z prowadzonych prac. Jak widać zarówno Google AdWords, jak i pozycjonowanie są usługami godnymi uwagi. Jeśli nasz budżet na to pozwala warto skorzystać z obu. W innej sytuacji należy zastanowić się jakiego efektu oczekujemy. Jeśli zależy nam na natychmiastowych zyskach lub promowaniu usług sezonowych to Google AdWords będzie korzystniejszym rozwiązaniem. Gdy chcemy na stale czerpać zyski w internecie korzystniej jest postawić na pozycjonowanie, które w dłuższej perspektywie przyniesie zdecydowanie lepsze efekty.