„Twoje światła – Twoje bezpieczeństwo”

0
1237

Ruszyła II edycja ogólnopolskiej kampanii „Twoje światła – Twoje bezpieczeństwo” w ramach której kierowcy będą mogli bezpłatnie sprawdzić i ustawić światła w swoich samochodach. Także w Miechowie.

Udział w kampanii zadeklarowały stacje kontroli pojazdów funkcjonujące pod patronatem Instytutu Transportu Samochodowego z całej Polski, w których w dniach 2, 9 i 16 grudnia br., kierowcy będą mogli bezpłatnie sprawdzić i ustawić światła w swoich pojazdach w ponad 200 punktach. Wykaz punktów umożliwiających bezpłatne badania znajduje się na stronie: http://yanosik.pl/dobre-swiatla/ Oprócz nich do akcji przystąpiły także dwie stacje diagnostyczne w Miechowie przy ul. Topolowej 5a oraz przy ul. Podmiejskiej 9, na których kierowcy również będą mogli bezpłatnie sprawdzić i ustawić światła.

W akcję włączyła się także firma Neptis S.A., która jest operatorem popularnego wśród kierowców komunikatora Yanosik. Użytkownicy tej aplikacji otrzymają informacje na temat lokalizacji stacji kontroli wykonujących sprawdzenia.

W ramach akcji policjanci podczas kontroli drogowych będą zwracać szczególną uwagę na oświetlenie zewnętrzne pojazdów. Jest to problem o tyle istotny, że źle ustawione światła z jednej strony mogą niewłaściwie oświetlać drogę kierującemu pojazdem a z drugiej strony mogą oślepiać kierowców jadących z przeciwka. Pamiętajmy, aby nie tylko wymienić przepalone żarówki, sprawdzić i ustawić reflektory. Do naszych obowiązków, jako użytkowników pojazdu, należy również dbanie o czystość kloszy świateł.

Główne cele kampanii to:

  • – wyeliminowanie z ruchu maksymalnej liczby pojazdów z niesprawnym lub niezgodnym z warunkami technicznymi oświetleniem,
  • – stworzenie możliwości przeprowadzenia bezpłatnych kontroli oświetlenia na stacjach diagnostycznych – poza terminem badania technicznego,
  • – zwrócenie uwagi na występujące jesienią i zimą zagrożenia związane z uczestnictwem w ruchu drogowym pojazdów z niesprawnym lub nieprawidłowym oświetleniem,
  • – propagowanie zasady „widzieć i być widocznym” w relacjach pieszy – pojazd (m.in. promowanie używania przez pieszych elementów odblaskowych).

Partnerzy kampanii:

  • Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
  • Instytut Transportu Samochodowego
  • Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów
  • Przemysłowy Instytut Motoryzacji
  • Firma Neptis S.A. operator komunikatora Yanosik

asp. szt. Marcin Jamroży