Do Miechowa wraca (normalność) Punkt Obsługi Klienta PGE

0
7042
Otwarcie miechowskiego pUnktu Obsługi Klienta PGE z ministrem Andrzejem Adamczykiem - fot. K. Capiga - miechowski.pl
Otwarcie miechowskiego pUnktu Obsługi Klienta PGE z ministrem Andrzejem Adamczykiem - fot. K. Capiga - miechowski.pl

W poniedziałek 6 marca 2017 r. w obecności władz samorządowych oraz państwowych na czele z Ministrem Infrastruktury i Budownictwa – Andrzejem Adamczykiem i senatorem Markiem Pękiem, w Miechowie (przy ul. Konopnickiej 25) oficjalnie wznowiono działalność Punktu Obsługi Klienta Polskiej Grupy Energetycznej.

Przypomnijmy, iż w tym miejscu funkcjonowało biuro tej firmy, w którym mieszkańcy powiatu miechowskiego mogli składać dokumenty i szukać pomocy we wszelkich sprawach dotyczących odbioru/zakupu energii elektrycznej. Jednak 1 stycznia 2013 roku PGE Dystrybucja zlikwidowała swoje przedstawicielstwo w Miechowie. Od tego czasu lokalna społeczność kierowana potrzebą przysłowiowego „załatwienia” spraw prądowych (podłączeniowych, rozliczeniowych i innych), zmuszona była jeździć do odległych placówek w Busku-Zdroju lub Jędrzejowie. Co prawda lokalne władze samorządowe czyniły różne starania (m.in. uchwały intencyjne Rady Powiatu) by przywrócić punkt PGE. W tej sprawie interpelacje składali małopolscy parlamentarzyści. Jednak to wszystko do tej pory nie przynosiło oczekiwanego rezultatu.

Sprawy w swoje ręce wzięli mieszkańcy, których do działania zmotywował Wojciech Pengiel. Za pośrednictwem specjalnego serwisu internetowego mogli podpisywać się pod petycją w sprawie przywrócenia w Miechowie Rejonu Energetycznego z Biurem Obsługi Klienta. Dokument zaadresowany był do Ministra Energii – Krzysztofa Tchórzewskiego. Podpisało się pod nim ponad 3,5 tys. osób. W petycji jej autor zwracał uwagę, iż „od dn. 01.01.2013 r. PGE Dystrybucja SA podjęła niekorzystną, i przez to błędną, z punktu widzenia mieszkańca Powiatu Miechowskiego decyzję o likwidacji istniejącego od 1959 roku Rejonu Energetycznego w Miechowie. Od dn. 1.11.2013 r. PGE Obrót SA zlikwidował Biuro Obsługi Klienta w Miechowie przy ul. Konopnickiej 25 (spółki działają w ramach Polskiej Grupy Energetycznej). Wówczas BOK zastąpiono wprowadzeniem infolinii – opinie klientów PGE na temat jakości działania infolinii są negatywne. Co więcej w sprawach dotyczących usług przesyłowych oraz sprzedaży energii elektrycznej, mieszkańcy Powiatu Miechowskiego, zmuszeni są jeździć ok. 70 km do Buska-Zdroju do miejscowości położonej w innym powiecie i w innym województwie. Nie mając z Buskiem jakichkolwiek połączeń autobusowych i kolejowych. Jedyną alternatywą pozostaje dojazd samochodem, który dla ludzi starszych lub mniej zamożnych jest czasochłonny i naraża ich na dodatkowe koszty finansowe, nie wspominając o nakładzie czasu. Udzielamy swego poparcia dla powyższej petycji, zawierającej postulat ponownego uruchomienia RE w Miechowie wraz z BOK jako realizację programu przywracania Polski powiatowej”.

Minister Andrzej Adamczyk wyraził radość, że może uczestniczyć w symbolicznym przecięciu wstęgi, które jest świadectwem tego, że do Miechowa wraca normalność. Przypomniał bowiem, iż w tym mieście od kilku ostatnich lat stale coś odejmowano, a to Rejon Energetyczny, a to znów miejscowy sąd… Podkreślał, że mimo zaawansowanej technologii, nie wszystko można jeszcze zorganizować z wykorzystaniem Internetu, choćby z tego względu, iż nie wszyscy jeszcze z niego korzystają. Nie każdy ma też możliwość przemieścić się na przykład do Buska-Zdroju.
– Państwo nie może odwracać się od obywateli, nie może poprzez różne organizacje i instytucje od nich odchodzić. Administracja rządowa jest dla społeczeństwa, a nie odwrotnie – podkreślał minister. Dziękował władzom PGE za zrozumienie, przychylność i pozytywną odpowiedź na społeczny postulat w postaci nowego Punktu Obsługi Klienta.

Andrzej Adamczyk wspomniał o zasługach inicjatora zorganizowania petycji o przywrócenie Rejonu. Wojciech Pengiel nie dawał mu wręcz spokoju i stale monitował w sprawie tak ważnej dla Miechowszczyzny.
Inicjatywa mieszkańców, wielość postulatów i jakość argumentów zdecydowały o tym, że uczestniczymy w tym wielkim dla środowiska miechowskiego wydarzeniu – mówił.

Krzysztof Capiga